آخرین خبرها
عضو حلقه هنر و رسانه دینی
مصطفی رئوف

رصد حملات تخریبی و استراتژیک شبکه های فارسی زبان معاند

شبکه معالم ـ عضو حلقه هنرورسانه دینی اظهار داشت: یکی از حربه های دشمن در مقوله دین ستیزی تخطئه و حملات تخریبی باورهای دینی با تمسک به ریختن قبح محرماتی چون شراب و طعام های حرام در شبکه های فارسی زبان معاند است.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، سیزدهمین جلسه حلقه هنرورسانه دینی گروه ادب و هنر مرکز شیخ بهایی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با حضور اعضای حلقه، دراتاق جلسات این دفتر برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رئوف، از اعضای حلقه در ابتدای این جلسه ،ضمن بیان این نکته که هدف استراتژیک دشمن، براندازی نظام جهوری اسلامی از طریق تضعیف سه رکن «ولایت فقیه»، «همبستگی مردم» و «نظام خانواده» با ابزار رسانه است،به بیان ماحصل رصد برنامه های یک هفته اخیر شبکه های فارسی زبان پرداخت.

وی گفت: حملات تخریبی و استراتژیک شبکه های فارسی زبان معاند «بی بی سی فارسی» «تولید و پخش مستندهایی برای توجیه تحریم های جدیدآمریکا علیه ایران»، «حمله به فقهای شورای نگهبان و رهبرانقلاب»، «ایجاد مطالبات کذایی در مردم نسبت به نمایندگان مجلس»، «ترور شخصیت پوتین»، «جاسوسی از مراکز نظامی به بهانه سالروز رسمی شدن قانون سربازی در کشور» و «ترویج جشن ها و آداب و رسوم های منحرفه همچون جشن سده» مورد استحصال و رصد قرار گرفت.

همچنین «شبکه صدای آمریکا» با دنبال کردن و ترویج مستقیم وغیرمستقیم فساد و فحشا و القای یاس و ناامیدی و همچنین عدم اجرای عدالت در جامعه برنامه های خود را روی آنتن ماهواره برد.

شبکه «فارسی وان» نیز به تبلیغ و افزایش هجمه این شبکه به نهاد خانواده با ترویج مستقیم خیانت پرداخت و شبکه مرجعیت نیز اهداف ذیل را دنبال کرد:

1- استفاده مکرر از کلمه مرجع و مرجعیت به جهت انحصار و همچنین مسلم نشان دادن این مقوله در خاندان شیرازی

 2- کنایه معنادار سیدصادق شیرازی به محکومیت حبس در ایران همراه با 21مرتبه تکرار این کلمه تنها در 6دقیقه سخنرانی

 3- برداشت های سطحی و غیرحساب شده وی از حکومت پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع)

 در ادامه جلسه حجت الاسلام حسن دلاوری، از اعضای حلقه به تشریح روند تحقیقات و پژوهش های انجام شده پیرامون موضوع «دین ستیزی در شبکه من و تو» یکی از  شبکه های فارسی زبان پرداخت.

وی منظور از دین در این پژوهش را آموزه های ادیان ابراهیمی معرفی کرده و در یک تقسیم بندی بیان داشت: افراد به طور کلی به سه گروه متدین، دین گریز و دین ستیز تقسیم می شوند و دشمن در حال القای یک روحیه بی تفاوت و گریزان از دین در بین جوانان است.

وی با اشاره به سیستم مدیریتی این شبکه افزود: مدیر شبکه «من و تو» سال ها دین اسلام و مذهب تشیع را مورد مطالعه و تحلیل قرار داده است و این شبکه به صورت علنی وابسته به فرقه ضاله بهایت است.

او در پایان ضمن گریزی به برخی از برنامه های این شبکه اعلام کرد: یکی از حربه های دشمن در مقوله دین ستیزی تخطئه و تخریب باورهای دینی با تمسک به ریختن قبح محرماتی چون شراب و طعام های حرام است.

ارائه بحث توسط حجت الاسلام حسن خفاجه، عضو حلقه به هفته آینده موکول شد.

دیدگاهتان را بنویسید