آخرین خبرها

رشد فعالیت های قطب ها در گرو تقویت باور مدیران به کارکنان

شبکه معالم ـ عضو هیئت علمی اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: اگر می خواهیم در خصوص قطب ها کاری انجام شود نیازمند آن هستیم که باور به کارکنان قوت پیدا کند.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، علیرضا صابری نوقابی در جلسه شورای راهبری دفترتبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابتدا با اشاره به موضوع ساختارهای متناظر قطب ها و میزها گفت: برای انجام هر اقدامی نیازمند ابزار متناسب و متناظر آن هستیم. برای اجرایی سازی برنامه قطب ها نیازمند ساختارهای متناظر آن هستیم به عبارتی ساختارهای متناظر ابزار اجرایی سازی برنامه قطب ها است. لذا پیشنهاد بنده برای سال 95 ایجاد ساختارهای متناظر قطب ها یعنی کارگروه های تخصصی مرتبط با هر قطب می باشد که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیئت علمی اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به تدوین بسته های جامع و برنامه پنج ساله راهبردی در اداره کل آموزش شعبه مشهد اشاره کرد و افزود: این فعالیت ثمره ایجاد ساختار متناظر قطب ها بوده و متکی به ساختار سازمانی نبوده است.

خلا ایده در ارتباط با قطب ها

وی با بیان این که سازمان از خلأ ایده رنج می برد، خاطرنشان کرد: براساس جلسات و رفت وآمدهای صورت گرفته به این نتیجه رسیده ام که مدیریت شعب در بسیاری از مسائل دستشان خالی و با خلأ ایده برنامه ای مواجه می باشند. به طور مثال عدم دریافت گزارش از قطب ها ناشی از این خلأ است. به نظر من راهکار اساسی در این مسیر استفاده از ظرفیت های عمومی شعب و باور کردن نیروی انسانی دفتر می باشد.

صابری ابراز داشت: بایستی از ظرفیت های درونی سازمان استفاده کرد، زیرا ظرفیت های بسیار بالایی در سازمان وجود دارد اما به جهت ضعف باور افراد چه از طرف مدیران و چه از طرف خود افراد از این ظرفیت ها استفاده نمی شود. بنابراین اگر می خواهیم در خصوص قطب ها کاری انجام شود نیازمند آن هستیم که باور به کارکنان قوت پیدا کند. همچنین بایستی از ظرفیت برخی افراد و شخصیت ها که در بخش های مختلف دفتر حضور دارند اما به هر دلیلی در سایه هستند، استفاده کرد.

اصلاح دیدگاه های شورا و نگاه سیستمی به قطب ها

این عضو هیئت علمی اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به آسیب شناسی جلسات شورای راهبردی پرداخت و گفت: شورای راهبری باید اصلاحی در نگاه سیستمی به خود داشته باشد. به نظر می رسد که ورودهایی که ما در سال گذشته در بحث شورای راهبری داشته ایم، بعضاً به نگاه های بخشی محدود شده است، در نتیجه نوع رأی گیری ها، نظر دادن ها و موضع گیری ها نیز بخشی بوده است.

وی اظهار داشت: اگر این شورا می خواهد شورای راهبری باشد باید نگاه های بخشی اش را کنار بگذارد؛ به نظر من تعلق بخشی خوب است اما در شورای راهبردی یک آفت است.

ارتباط جدی شورای راهبری با بدنه دفتر

صابری یکی دیگر از ضعف های شورا را عدم ارتباط جدی آن با بدنه دفتر دانست و با بیان این که شورا در هیچ مسأله ای با بدنه دفتر وکارشناسانش ارتباط جدی ندارد، گفت: برای رفع این معضل بایستی بخش های مختلف را با شورا مرتبط کرد و به آنها راهکار و جهت داد. لذا شورای راهبری بایستی برای سال 95 دیدارها و نشست های برنامه ریزی شده با بخش های مختلف دفتر برنامه ریزی نماید تا هم شورا در جریان اقدامات عملی مرتبط با قطب ها قرار گیرد و هم بخش های مختلف دفتر در جریان مسایل مطروحه در شورا قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید