آخرین خبرها

تشریح رسالت مبلغین در ماه محرم در حلقه تبلیغی زبان انگلیسی

شبکه معالم ـ اعضای حلقه تبلیغی زبان انگلیسی برادران (Brothers’ Islamic Panel) رسالت مبلغین در ماه محرم را تبیین و تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، دومین حلقه تبلیغی زبان انگلیسی برادران در سال تحصیلی جدید در تاریخ دوشنبه سیزدهم مهر ماه برگزار و حجت الاسلام سلیمانی دبیر حلقه با توجه به نزدیک شدن روز مباهله آیه مباهله را تلاوت کرد و گفت: وی افزود این واقعه حاکی از آشکار شدن حقانیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیتشان بر نصارای نجران بوده است.

ایشان در ادامه بااشاره به حدیث شریف امام رضا علیه السلام که می فرمایند «رحم الله امرا احیا امرنا؛ خدا رحمت کند آن کس را که امر ما اهل بیت را زنده کند» یکی از وظایف مهم روحانیت را احیای امر اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام دانست و بیان داشت: طلاب بایستی در برجسته کردن مناسبت های اسلامی اعم از ایام ولادت، شهادت، عید غدیر، روز مباهله و سایر مناسبت های مهم اسلامی نهایت تلاش خود را معطوف کنند.

ادامه جلسه به بررسی رسالت مبلغین در ماه محرم اختصاص یافت و این مساله مورد واکاوی و بحث قرار گرفت. مهمترین بحث مطرح شده این بود که یک مبلغ برای تاثیر گذاری بیشتر بر مخاطبینش باید نسبت به آنچه خود در زمینه های اخلاقی به دیگران منتقل می کند، از قبل عامل باشد.

ایجاد یک ارتباط محبت آمیز و دوستانه با قشر نوجوان و جوان برای یک طلبه روحانی الزامی است و باعث جذب بیشتر آنها به اسلام می شود.

بیان فلسفه قیام سالار شهيدان حضرت ابا عبد الله الحسين علیه السلام که چیزی جز امر به معروف و نهی از منکر و عمل بر اساس سیره رسول الله صلی الله علیه و آله نبوده برای پیروان و دوستداران آن حضرت بسیار مهم است.

آنچه باید یک مبلغ انجام بدهد، این است که ضمن مخاطب شناسی صحیح، کربلا را برای مردم یک دانشگاهی ترسیم کند که انسان می تواند نمونه ای از درسهای تخصصی را در آن بگذراند و مدرک قابل اعتنایی را در آن رشته ها کسب کند. تبیین مطالبی مثل نماز اول وقت که از درس های مهم کربلاست که ابی عبدالله الحسین علیه السلام در میدان جنگ این مهم را فراموش نکردند و نمازشان را در اول وقت بجا آوردند. همچنین توجه حضرت زینب سلام الله علیها و بانوان حرم به حجاب از دیگر درس های کربلاست.

گفتنی است، حلقه تبلیغی زبان انگلیسی برادران وابسته به گروه زبان انگلیسی مرکز شیخ بهایی هر هفته پیرامون هندسه موضوعی عمدتا با موضوعات روز جهان اسلام و سبک زندگی اسلامی برگزار می شود. و گروه زبان انگلیسی از تمامی طلابی که به زبان انگلیسی تسلط دارند و تمایل به مشارکت در بحث ها، ارایه سخنرانی و تولید مقالات و یادداشت از سخنرانی شان دارند دعوت بعمل می آورد.

درصورت نیاز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با پست الکترونیک islamicpanel1@gmail.com زیر مکاتبه نموده و یا با گروه زبان انگلیسی واقع در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید