آخرین خبرها

تشریح ارزش های اخلاقی- اجتماعی در دین مقدس اسلام به زبان انگلیسی

شبکه معالم ـ ارزش های اخلاقی- اجتماعی در دین مقدس اسلام در حلقه زبان انلیسی برادران (Brothers’ Islamic Panel) تشریح شد.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، روح الله توسلی، عضو حلقه تبلیغی زبان انگلیسی برادران در هشتمین جلسه این حلقه به تبیین موضوع ارزش های اخلاقی- اجتماعی در دین اسلام و همچنین نژاد گرایی غربی ها ضد مسلمانان پرداخت و با اشاره به اینکه ارزش‌هاي اجتماعي، ارزش هایی است كه قوام آنها و زمينة تحقق آن‌ها در ارتباط با ديگران است و در نهایت نفع آن به اجتماع و خود فرد بر گردد، مواردی از این ارزش های اجتماعی را متذکر شد.

وی افزود: ارزش هایی همچون امانت داري، عدالت، احترام به شئون افراد و حفظ حريم، حقوق و شخصيت ديگران، احترام و ادب نسبت به ديگران بویژه نسبت به والدین و مهربانی به آنها، عفو و بخشش دیگران و تلاش افراد در جهت انجام وظایف و مسئولیت هایشان و تلاش براي ایجاد عدالت اجتماعي و اتحاد و همبستگي در ميان افراد جامعه نمونه‌هايی از ارزش‌هاي اجتماعی است كه از اهداف دين و رسالت پيامبران الهي مي‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام دین الفت، اخوت و برادری است و اختلاف نژاد، خون، خاک، ملیت و فرهنگ باعث جدایی و تبعیض انسان ها نمی شود. مفهوم نژادگرایی در مقابل مفهوم برابری قرار دارد که متاسفانه امروزه در بعضی از کشورهای غربی مشاهده می شود.

وی ابراز داشت: غربی ها مدعی هستند که همه انسان ها با هم برابرند و ما به همه آنها احترام گذاشته و حقوق آنها را محترم می شماریم و اساسا در میان ملت های ما آزادی بیان و دموکراسی وجود دارد، اما در عمل رفتاری کاملا متناقض با ادعایشان از خود نشان می دهند.

وی ادامه داد: تبعیض های وسیع نژادی بویژه علیه سیاه پوستان که این روزها در رسانه ها زیاد دیده می شود و بعضا در مواردی عده ای از سیاه پوستان بی گناه که نام بعضی از آنها بیشتر در رسانه ها برده می شود مثل اریک گارنر و مایک براون و دیگران را به قتل می رسانند، نمونه ای از رفتار های تبعیض آمیز آنهاست. بی احترامی ها و اهانت هایی که آنها نسبت به سیاه پوستان دارند، حاکی از آن است که آنها به آنچه ادعا می کنند، خود باور ندارند.

توسلی متذکر شد: کشورهای غربی به ویژه آمریکا، انگلیس و کانادا بعد از رخداد انقلاب اسلامی ایران، واقعه یازده سپتامبر و جنگ عراق در سال 2004، اهانت به اسلام و مسلمانان و مقدسات آنها را بیشتر کردند. اقداماتی از قبیل کشیدن کاریکاتور پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، تولید فیلم های ضد اسلامی، سوزاندن کتاب آسمانی قرآن کریم، تظاهرات در مقابل مساجد و اعتراض به وجود آنها در کشورهایشان که نمونه ای از آن در استرالیا اتفاق افتاده است و دیگر اقدامات وقیحانه آنها ماهیت ضد اسلامی آنها را بیش از پیش ظاهر می سازد.

وی همچنین رفتارهای تبعیض آمیز علیه مسلمانان را از دیگر ویژگی های ز کشور های غربی دانست و ابراز داشت: متاسفانه امروزه زنان مسلمان محدودیت های زیادی برای کاریابی دارند من جمله مشروط بودن کار کردن زنان بر برداشتن حجاب که زنان مسلمان را از این گونه رفتارها ناراحت کرده است .

گفتنی است، حلقه تبلیغی زبان انگلیسی برادران وابسته به گروه زبان انگلیسی مرکز شیخ بهایی هر هفته پیرامون هندسه موضوعی عمدتا با موضوعات روز جهان اسلام و سبک زندگی اسلامی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید