آخرین خبرها

برگزاری کارگاه تخصصی نقد وهابیت در راستای تعمیق باور مربیان و مبلغان دینی

گزارش تصویری

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، کارگاه تخصصی نقد وهابیت با حضور مربیان بسیج جامعه زنان پایگاه مقاومت حوزۀ مالک اشتر به همت مرکز آموزشی طوبی وابسته به اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.  

خانم خاوری، کارشناس مسئول آموزش مرکز طوبی گفت: این کارگاه چهار روزه در راستای تعمیق باور مربیان و مبلغان دینی نسبت به نفوذ اندیشه­ ها و جریان های غیر شیعی و ارتقاء دانشی و تبلیغی مسئولان، مربیان بسیج و حلقات صالحین پایگاه مقاومت حوزۀ مالک اشتر در موضوع وهابیت با حضور گستردۀ خواهران بسیجی برگزار شد. این کارگاه با حضور علمی اساتید برجستۀ حوزه و دانشگاه و همچنین حضور و استقبال بیش از سی تن از مسئولان و مربیان بسیج از ۷ شهریور ماه آغاز به کار نمود و ۱۰ شهریور ماه به پایان رسید.

وی افزود: طی این کارگاه ضمن تبیین تاریخچۀ وهابیت، اهل تسنن و فرقه های مختلف آنها به موضوع جریان­ شناسی وهابیت و فرق از شبه جزیره عربستان تا شبه قاره هند و ایران پرداخته شد. جنگ نرم عقیدتی وهابیت و ابزارهای آن، امام شناسی، جغرافیای اهل تسنن و وهابیت در ایران و جهان و شبهات وهابیت نیز از دیگر موضوعات کارگاه های آموزشی نقد وهابیت در ۱۶ ساعت آموزشی بوده است. از دیگر ویژگی های این کارگاه می توان به ارایۀ مباحث کارآمد، به روز و متناسب با حوزۀ فعالیت شرکت کنندگان در کارگاه و در قالبهای سخنرانی، پخش کلیپ، فیلم و …. اشاره نمود.

کارشناس مسئول آموزش مرکز طوبی گفت: نظر به استقبال مخاطبان از برنامه های علمی این کارگاه و به علاوه، اهمیت و حساسیت جایگاه مربیان پایگاه­ های مقاومت بسیج در عرصۀ تبلیغ آموزه های شیعی و ضرورت توانمندسازی مربیان در نقد، تحلیل و مواجهه علمی و عینی با جریان­ها و فرق غیر شیعی، سلسله کارگاه های تخصصی مرکز آموزشی طوبی با موضوع جریان­ها و فرق غیر شیعی از طریق شبکه معالم اطلاع رسانی می شود.

در ضمن، به تمامی خواهرانی که در همه جلسات حضور داشته ­اند، گواهی­نامۀ رسمی اعطاء خواهد شد.

این مرکز جهت همکاری با نهادها و مراکز آموزشی و فرهنگی نسبت به طراحی و برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی ویژۀ خواهران همه روزه از ۷ صبح الی ۱۴ پاسخگوی علاقه­ مندان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید