آخرین خبرها

برگزاری نشست تخصصی «آفاق حدیث پژوهی»

شبکه معالم ـ مدير گروه آموزشی علوم قرآن وحدیث از برگزاری نشست تخصصی آفاق حدیث پژوهی از سوی مرکز تخصصی آخوند خراسانی خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین علی رحمانی، در گفتگو با خبرنگار شبکه معالم گفت: نشست تخصصی «آفاق حدیث پژوهی» ویژه دانش پژوهان رشته تخصصی علوم و معارف حدیث و همچنین فرهیختگان علاقه مند به حوزه حدیث از سوی گروه علوم قرآن و حدیث مرکز تخصصی آخوند خراسانی اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود.

وی با بیان این که این نشست ساعت 18 روز چهار شنبه 15 مهرماه برگزار خواهد شد، افزود: در نشست تخصصی «آفاق حدیث پژوهی» آیت الله سیدمحمدرضا حسینی‌جلالی، از حدیث پژوهان برجسته به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

مدير گروه آموزشی علوم قرآن وحدیث اذعان داشت: برگزاری این قبیل نشست ها که با حضور پژوهشگران صاحب نام در حوزۀ حدیث همراه است، ازسویی سبب آشنایی بیشتر و از نزدیک دانش‌پژوهان با تلاش‌گران عرصۀ حدیث شده و از سوی دیگر تجربه‌ای ماندگار برای آنان رقم خواهد زد.

وی افزود: ارائۀ مباحث حدیثی توسط این اندیشمندان که دوره ای طولانی از عمر خود را در مسیر تولید و توسعۀ علوم حدیث سپری کرده اند، آفاق جدیدی را برای دانش‌پژوهان و پژوهشگران گشوده و نظرگاهی محققانه در سیر مطالعات حدیثی را عرضه می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی ادامه داد که در برگزاری این نشست افزون بر تقویت نگرش‌های آینده‌پژوهانه در پی ترسیم جغرافیای موضوعی از پژوهش‌های بایسته و کاربردی حوزۀ حدیث برای دانش‌پژوهانی هستیم که در شرف انتخاب موضوع برای نگارش پایان‌نامه‌ هستند.

گفتنی است، این نشست در اتاق جلسات دفتر تبلیغات اسلامی در طبقه دوم برگزار و حضور سایر علاقه مندان به مباحث حدیثی در این نشست بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید