آخرین خبرها

بررسی و پاسخ به شبهات وهابیت در زمینۀ علم امام

به گزارش شبکه معالم، حجت الاسلام نجف زاده ، طلبه مرکز تخصصی آخوند خراسانی در جلسه دفاع پایان نامه خود گفت: روایاتی که ناظر به علم امام است، دارای حجم گسترده‌ای در منابع حدیثی شیعه است. این روایات، جهات مختلف علم معصومین را بیان می‌کند. این موضوع از گذشته تا حال، بسیار مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و اقوال علما در این زمینه بسیار متفاوت است. ما در این نوشتار، موضوع«زمان اعطاء علم» را که یکی از موضوعات مرتبط با موضوع علم ائمه‰ است، بررسی می‌کنیم.

وی افزود: ازآنجاکه تذکر بعضی از مطالب ضروری است و در بحث ما دخیل است، قبل از ورود به بحث روایات، مباحثی را در قالب مفاهیم و کلیات آورده‌ایم. این مباحث شامل ضرورت بحث از جزئیات امامت، مفهوم­شناسی امام، شرایط امام، جایگاه روایات در اعتقادات و اعتبارسنجی بعضی از کتب است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از آن به گونه‌شناسی و بررسی روایات پرداخته‌ایم و تلاش کرده‌ایم که با استقراء تام در روایات، یک دسته‌بندی دقیق از روایات ارائه دهیم و در پایان هر دسته، روایات را جمع‌بندی کرده‌ایم.

وی بیان داشت: در ادامه یک فصل جداگانه به بررسی شبهات وهابیت در زمینۀ علم امام پرداخته و سعی کرده‌ایم که با توجه به روایات بیان‌شده در فصل دوم و نیز بعضی دیگر از شواهد، جواب متقن و علمی به این شبهات داده شود. در خاتمه تمام روایات را بررسی کرده و نظر نهایی را ارائه کرده‌ایم.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید