آخرین خبرها

بازدید آیت الله رییسی از دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به همراه حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و حجت الاسلام فرازی نیا مسول ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی عصر امروز در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی حضور یافت و از کلیات فعالیت های علمی، فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و پژوهشی این نهاد حوزوی مطلع شد.

در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین مسعودی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان و معاونان و مسؤولان بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین حسینی ذهان، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان گزارشی از سرفصل های فعالیت های این نهاد ارائه کرد و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین مسعودی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان ضمن معرفی حضار از مسولان آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی برای همکاری در تحقق منویات مقام معظم رهبری در حکم  تولیت استان قدس رضوی را اعلام داشت.

دفتر تبلیغات اسلامی نهادی انقلابی است

تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار دفتر تبلیغات اسلامی را نهادی انقلابی و برخواسته از حوزه دانست که دغدغه انقلاب و ارزش های انقلابی را در حوزه مسائل معرفتی، تبلیغی و علمی و انقلابی دارد که دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان با توجه به همجواری با حضرت ثامن الحجج و حوزه علمیه کهن خراسان می تواند نه تنها در منطقه که در کشور تاثیرگذار باشد.

وی افزود: از مجموعه تالیفات دفتر استفاده کردیم که در آنها سعی شده پاسخ بسیاری از شبهات و سوالات و مسائل روز و مستحدثه چه در نشریات دفتر و چه نشریات علمی پژوهشی تخصصی با بهره از حضور فرهیختگان در همه حوزه های نظریه پردازی و روشنفکری استفاده شود که این روند می تواند بهتر ادامه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه دفتر با تمام فراز و فرودها مجموعا در حال رشد و تعالی در امور مختلف بوده و با توجه به فلسفه وجودی دفتر تبلیغات اسلامی افزون بر بهرمندی خود از فعالیت ها و دستاوردها، در حوزه آستان قدس و نیاز زائر به امور فرهنگی و همچنین امور اقتصادی، خدماتی و بخشی از ماموریت های فرهنگی که در پیام حضرت آقا متبلور است، همکاری و تعامل داشته باشیم.

وی افزود: دفترتبلیغات اسلامی در بحث تبلیغ در خراسان بزرگ و در سطح کشور در کادرسازی و روزآمدی تبلیغ و به روز رسانی فعالیت های خود می تواند گره گشا در نیاز زائر و زیارت باشد با توجه به آمار ۲۷ میلیونی از حضور زائران در مشهد و نیز جمعیت ثابت و متغیر، اقتضا دارد فعالیت فرهنگی تبلیغی بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی، بنیاد پژوهش ها، بنیاد فرهنگی، حوزه تبلیغات حرم و همه زیر مجموعه ها در این بحث فرهنگی تبلیغی تلاش می کنند اما باز ظرفیت های خالی وجود دارد که اگر مدیریت شود خیلی از مسائل و مشکلات در جامعه حل می شود.

آسیب های اجتماعی و مصون سازی نسل جوان و جامعه

تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: همانطور که در فرمایشات رهبری و برخی بزرگان و مسولان مطرح شده، آسیب های اجتماعی باید مدیریت و در راستای مصون سازی نسل جوان و جامعه فعالیت شود؛ نهادهایی مثل دفتر تبلیغات که دغدغه دارند و با انقلاب تبلور یافته اند به لحاظ کمی و کیفی در حوزه مسائل فرهنگی و نظریه پردازی در دانشگاه و دیگر مسائل و تهدیدات امروز به لحاظ سخت افزار و نرم افزار ورود پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: فعالیت های خوبی چه در فضای واقعی و چه مجازی انجام شده اما با تقدیر از خدمات صورت گرفته چه در آستان قدس و توسط تولیت فقید آن و چه در دفتر و دیگر نهادهای انقلابی، باید کار مضاعف صورت بگیرد تعامل و تفاهم واقعی اگر بین دفتر تبلیغات اسلامی و آستان قدس صورت بگیرد و ضریب نفوذ در حوزه های مختلف افزایش یابد در کارهای پژوهشی و علمی بهره برداری بیشتری می شود.

تفاهم نامه همکاری و تعامل بین دفتر تبلیغات اسلامی خراسان و آستان قدس رضوی

آیت الله رییسی در پایان گفت: با توجه به تنوع مخاطبی که ما در آستان قدس داریم و مراجعات مختلف، می توان با یک تفاهم و تعامل خوب از سرمایه ارزشمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان بیش از آنچه تا کنون بهره برداری شده استفاده کرد و با توجه به عقبه قوی دفتر یعنی دفتر تبلیغات اسلامی قم می شود راهکارها و مسائل مختلف ارائه و به کار گرفته شود.

در پایان این دیدار تفاهم نامه ای ببین حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و حجت الاسلام والمسلمین مسعودی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان با هدف گسترش سبک زندگی اسلامی، برنامه های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی ونیز تامین محتوای در موارد ذکر شده در کنار رشد و تقویت باورهای دینی و گرایشات مذهبی زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) امضا شد.

منبع: رسا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید