آخرین خبرها

انتشار فهرست جامع دروس عالی و خارج حوزه علمیه مشهد توسط شبکه اجتهاد

شبکه معالم ـ فهرست جامع اطلاعات دروس سطوح عالی و خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد در سال تحصیلی 94-95، در قالب کتابچه راهنما از سوی «شبکه اجتهاد» چاپ و منتشر شد.

به گزارش شبکه معالم به نقل از اجتهاد، فهرست جامع دروس سطوح عالی و خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد در سال تحصیلی 94-95 با بیش از 350 درس، به تفکیک دروس حوزه‌ها پرداخته است که با درج نام هر درس (کتاب)، استاد، مبحث درس، زمان و مکان درس تنظیم شده و مطابق هر سال، در مهرماه چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

این فهرست شامل دروس، «خارج فقه»، «خارج اصول»، «کفایه‌الاصول»، «مکاسب»، «رسائل»، «الحلقه الثالثه» و سایر دروس مرتبط با فقه و اصول است.

این کتابچه راهنما، نسبت به فهرست‌های اعلام شده مراکز حوزوی دقیق و کامل‌تر می‌باشد و دروس کثیری از علما و مدرسین حوزه‌ علمیه مشهد، در این فهرست گنجانده شده است.

تاریخ تطور فقه و اصول، مدخل فقه مقارن، القواعد الفقهیه، احادیث الأحکام، حدیث‌شناسی فقهی مقارن، سبک‌شناسی جوامع حدیثی اهل‌سنت، فقه‌مقارن (الحج)، اصول فقه‌مقارن، مبانی تکملة المنهاج، فلسفه الفقه و…؛ از جمله دروسی هستند که در سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه مشهد تدریس می‌گردد.

«شبکه اجتهاد» هر ساله در آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه، کتابچه راهنمای فهرست دروس عالی و خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد را چاپ و در دسترس طلاب، اساتید، مدارس و مراکز علمی قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که این فهرست، صرفاً جنبه اطلاع‌رسانی دارد و برای تأیید و یا اطلاع از رسمیت آن، می‌باید از مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان استعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید