آخرین خبرها

آثار اخروی امانتداری در سبک زندگی اسلامی

به گزارش شبکه معالم، مقاله «آثار اخروی امانتداری در سبک زندگی اسلامی» اثر خانم شیردل، عضو حلقه علمی بلاغ در مرکز آموزشی طوبی نقد شد.

وی گفت: در آیات و به ویژه روایات به امور مهمی از جمله رسیدن به سعادت، رستگاری، جلب محبت الهی، تقرب به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در قیامت و سایر موارد، اهتمام داشته اند. که در این نوشتار به فراخور بحث، طرح شده است.

خانم شیردل، در بعد چینش مطالب بیان داشت: پارامترهای جلب محبت الهی، رستگاری و رضای الهی ذیل موضوع امانت دارای تداخل و پیوستگی مطالب می باشند،. که تمایز آن ها از یکدیگر در متن با دشواری هایی همراه بوده است، در عین حال در نوشتار حاضر مطالب به گونه ای پردازش شده که این تداخل و پیوستگی تا حدودی برطرف شده است.  

در متن ارائه شده سیر مطالب دارای انسجام و به گونه ای بود که خواننده حین مطالعه متن، آن را در می یابد. در عین حال نکاتی مورد غفلت و ابهام واقع شده که در صورت برطرف شدن سبب ارتقای آن می گردد.

شایان ذکر است، از آن جا که برگزاری جلسات نقد و بررسی زمینه ارتقای محتوایی آثار تالیفی را به دنبال دارد در این حلقه غالباً هر هفته به نقد آثار اعضا پرداخته می شود. اين نشست با حضور خواهران حوزوی اعضاء حلقه و علاقمندان به مباحث تبلیغی ـ تربیتی، چهارشنبه ها ساعت ۸ صبح در مركز آموزشي طوبي واقع در خیابان شهید اندرزگو ـ اندرزگو۱۲ برگزار می شود.

گفتنی است، که با توجه به رویکرد پژوهشی ـ آموزشی حلقه تبلیغی بلاغ، سعی بر ارائه تالیفات با کم ترین ضعف می باشد تا به مرور زمینه ایجاد انگیزه و تقویت بنیه پژوهشی حاصل گردد.

 

 

 

 

عکس: آرشیو

دیدگاهتان را بنویسید